Ignalina Ką veikti?

Pažintinis maršrutas Aplink Ginučius

0,00 (0)
Turite būti prisijungę, jei norite įvertinti.

5 val. trukmės 15 km. žiedinis pėsčiųjų maršrutas prasidedantis Ginučiuose.

Pasilabinus su Ginučių vandens malūno velnioku ir pasiklausius krioklio ošimu, Almajo paežerės vaizdingi miško keliukai Jus nuves į Stripeikių senovinės bitininkystės muziejų. Lydimi bičių dūzgesio ir Tauragnos upelės čiurlenimo aplankysite  Pakaso vandens malūną. Nuo Šiliniškių apžvalgos bokšto apžvelgsite ežerais nusagstytą Aukštaitijos nacionalinio parko kraštovaizdį. Ir sugrįžę į Ginučius pamerksite nuvargusias kojas į šaltą krioklio vandenį.

Maršruto pradžia prie Ginučių vandens malūno. Nuo stovėjimo aikštelės sukite į kairę ir žingsniuokite pagrindiniu keliu pietų kryptimi. Pirmoje sankryžoje sukite į dešinę, asfaltą pakeis žvyro danga. Senąja Ginučių kaimo gatve eikite 500 m iki sankryžos. Trišalėje sankryžoje laikykitės kairės. Laikydamiesi šiaurės krypties eikite Almajo ežero pakrante. Pasieksite stovyklavietę, kuri tęsiasi kelis šimtus metrų palei ežero krantą. Besibaigiant stovyklavietei prieisite aikštelę su pavėsine. Už jos matomas į kairę išmintas takelis, vedantis link už 200 m almančio Papliaušio šaltinio. Nuo stovyklavietės eikite šiaurės kryptimi, kol pasieksite žvyrkelį, vedantį link Stripeikių. Laikykitės kairės pusės ir keliaukite pagrindiniu žvyro keliuku apie 1 km, kol pasieksite takelį, vedantį link Papliaušio drevinės pušies. Ją apžiūrėję grįžkite į vieškelį ir žingsniuokite toliau dar apie 2 km. Iš miško išeisite prie Senovinės bitininkystės muziejaus. Nuo muziejaus keliaukite iki Stripeikių kaimo sankryžos. Keturšalėje sankryžoje sukite į kairę. Keliuku žingsniuokite per mišką pietų kryptimi apie 700 m iki kairėn atsišakojančio keliuko. Pasukę į kairę, už 200 m prieisite Pakaso vandens malūną. Perėję malūno užtvanką kelionę tęskite palei Pakaso ežerą vingiuojančiu takeliu. Netrukus jis pereina į mažai naudojamą miško keliuką. Nuo malūno nutolus apie 1 km keliukas staiga suka kairėn. Apie 700 m kilkite į kalvą, kol išeisite į Šiliniškių kaimo palaukę. Šiliniškių kaimo gatve keliaukite rytų kryptimi apie 250 m. Sankryžoje sukite į dešinę. Eikite pietų kryptimi apie 300 m, kol pamatysite kairėn besileidžiantį keliuką. Sukite kairėn ir eikite apie 650 m į rytus iki Paalmajės kaimo. Sankryžoje prie koplytstulpio sukite į dešinę. Kelias vingiuoja Almajo ežero pakrante apie 1,3 km, kol pasiekia asfalto dangą. Priėję asfaltuotą kelią ir pasukę dešinėn, už 500 m prieisite apžvalgos bokštą. Grįžę prie asfaltuoto kelio sukite į kairę Ginučių kaimo link. Keliaukite pgrindiniu asfaltuotu keliu apie 1,8 km, kol pasieksite Ginučių vandens Malūną.

Šiliniškių apžvalgos bokštas

2004 metais ant Šiliniškių gūbrio buvo pastatytas 60 m aukščio telekomunikacijų bokštas. 30 m aukštyje buvo įrengta apžvalgos aikštelė, iš kurios galima apžvelgti maždaug 280 laipsnių panoramą.

Ginučių vandens malūnas

Ginučių vandens malūnas saugomas valstybės kaip XIX a. technikos paminklas. Šiaurinėje pastato dalyje įrengta muziejinė malūno ekspozicija, o pietinėje dalyje – dviviečiai svečių kambariai su patogumais. Juose gali apsistoti iki 8 asmenų. Dviviečio kambario kaina parai – 35 €.  Jaukioje virtuvėje patiems galima pasigaminti maistą arba pietauti vasarą Ginučių kaime veikiančiose kavinėse. Malūne įrengta sauna, kur pasikaitinus atvėsti galima Srovės upėje ar po kriokliu. Norintys geriau pažinti parko ežerus ar pažvejoti, gali vietoje išsinuomoti valtis.

„Almajo stovyklavietė“

Stovyklavietė yra Aukštaitijos nacionaliniame parke, Minčiagirės girininkijoje, pietrytiniame Almajo ežero krante. Šioje stovyklavietėje dažnai apsistoja vandens turistai, plaukiantis Būkos upe, Baluošo ežeru ir tęsiantys kelionę Srovės upe, kuri nuneša į kitus vandenis.

Pagal „Valstybiniai miškai“ informaciją, stovyklavietės plotas yra ~ 5 ha. Transporto priemonių stovėjimo vietų skaičius transporto aikštelėje 30. Stovyklavietėje yra 6 stendai, 66 suolai, 30 stalų, 5 pavėsinės, 1 laipteliai, 6 tilteliai, 6 tualetai, 16 laužaviečių, 13 šiukšliadėžių, 2 persirengimo kabinos, 1 žaidimų aikštelė.

Kaip atvykti? Vykstant automobiliu nuo Ignalinos, važiuokite į šiaurės vakarus apie 13 km. Stovyklavietė įsikūrusi Linkmenų seniūnijoje, pietrytinėje Almajo ežero pusėje.

Stovyklavietė yra nemokama.

Senovinės bitininkystės muziejus

Bitininkystės muziejus išsidėstęs vaizdžioje 4 ha teritorijoje: lauko ekspoziciją sudaro senųjų skulptūrų parkas, liepų kalnas su hamakais, skirtais „gamtos“ relaksacijai, vaikų žaidimų aikštelė, lauko pavėsinės, pritaikytos bičiuliškiems pašnekesiams ir atsineštinėms vaišėms. Palei Tauragnos upę pastatytas „Vabzdžių viešbutukas“, kuriame galima stebėti naujakurius. Teritorijoje įkurdintos ir mūsų „taikiosios“ bitės – kartu gyvena keturios prezidentinės bičių šeimos (Lietuvos Prezidentų – Valdo Adamkaus ir Dalios Grybauskaitės – dovanos), vizualiai pristatomi avilių raidos etapai nuo medžioklinės iki rėminės bitininkystės. Čia aptiksite ir bitininkystės naujienų: srautinį avilį – „medus iš čiaupo“, „avilį su langu“, pro kurį galima stebėti, ką veikia bitės savo name, naujai apgyvendintą „gamtinį“ avilį, kuriame bitės pačios reguliuoja savo gyvenimą.

Pakaso vandens malūnas

Malūnas pastatytas XIX a. Jo pastatas dviaukštis, pirmas aukštas ir cokolis sumūryti iš akmenų, antras aukštas medinis, apkaltas stačiomis lentomis.

Daugiau informacijos: https://www.aparkai.lt/marsrutai/p5-pesciuju-marsrutas-aplink-ginucius/

Rekomenduojami VIDEO

Daugiau

„Lake & Library hotel“: jaukus boutique stiliaus viešbutis Ignalinoje

We love Lithuania

Ignalinos krašto muziejuje atidaroma nauja edukacinė ekspozicija

Ką veikti Alytuje?

Šventė „Trauk Stintelę“ ir įvyko, ir pavyko

Edukacijos Rietave

Ignalinos kraštas pristatytas Latvijoje

Sekite turizmo, laisvalaikio ir kultūros naujienas mūsų socialiniuose tinkluose