Gegužės 9 d., ketvirtadienis
21.30 val., Klaipėdos piliavietės rytinė kurtina
Canto ostinato
Tarptautinis Klaipėdos violončelių oktetas: Andrzej Bauer (Lenkija), Boris Andrianov (Rusija), Razvan Suma (Rumunija), Rustem Khamidullin (Rusija), Thomas Collingwood(Jungtinė Karalystė), Martti Rousi (Suomija), Rimantas Armonas (Lietuva), Ivars Bezprozvanovs (Latvija), Indrė Baikštytė (fortepijonas).
Programa: Simeon ten Holt, „Canto ostinato“ 8 violončelėms ir fortepijonui (Rimanto Giedraičio aranžuotė)
„Canto ostinato“ – tai 1976 metais olandų kompozitoriaus Simeono ten Holto sukurtas kūrinys visuotinei relaksacijai. Tai kūrinys apie laiko sampratą – apie savo vidinio laiko pajautimą, laisvą laiką pramogai, laiko organizavimą. Pats kompozitorius jį vadino „tonalumu po tonalumo mirties“.
Daugybė šio iš pažiūros paprasto ir sykiu užburiančio kūrinio parametrų paliekama atlikėjo (-jų) nuožiūrai. Jis gali būti atliekamas skirtingais instrumentais ir skirtingo atlikėjų skaičiaus. Interpretacijos laisvę iliustruoja ir kiti kompoziciniai aspektai. Kūrinio struktūros pagrindą sudaro 106 trumpos ‘padalos’ po kelis taktus, kurias galima atlikti savo nuožiūra („ad libitum“) kartojant vieną ar tiek kartų, kiek norisi. Atlikėjams leidžiama patiems nuspręsti, kokia tvarka atlikti ir kaip varijuoti šias smulkias padalas, kiek laiko jas kartoti. Dėl to kūrinio atlikimas gali trukti nuo pusantros valandos iki paros ir ilgiau.
Nuo kūrinio premjeros Bergene (Nyderlanduose) 1979-aisiais prabėgo jau keturi dešimtmečiai, o Canto Ostinatoiki šiol lieka populiariausiu Simeono ten Holto kūriniu. Jo hipnotizuojančiu skambesiu žavisi milijonai klausytojų ir kompozitorių visame pasaulyje. Daugelis Canto Ostinatoatlikimą vadina kerinčiu ritualu, sielos kelione, gyvenimą keičiančiu potyriu.