Kaunas Lankytinos vietos Kaune Naujienos Pamatyk!

100 km. trasa aplink Kauną

0,00 (0)
Turite būti prisijungę, jei norite įvertinti.

Žygiavimo trasa Aplink Kauną skirta visiems, norintiems praleisti laisvalaikį aktyviai, kartu susipažįstant su rečiau matomomis Kauno ir jo apylinkių vietomis. Bendras trasos ilgis – beveik 100 kilometrų, tad geriau ją įveikti dalimis, pasirenkant trumpesnes atkarpas, kurias galima nužingsniuoti per kelias valandas.

Trasa nesužymėta, tačiau didžioji jos dalis eina takais, šaligatviais, tad bus nesunku sekti pasinaudojant žemėlapiu. Nebijokite ir improvizuoti – juk žygis nuo to bus tik įdomesnis.

Žinotina prieš žygį

Kai kurios trasos dalys eina gatvėmis, keliais, tad visuomet būkite atsargūs. Aleksote einanti atkarpa veda šalia retai naudojamo (bet vis dar naudojamo!) geležinkelio, tad eidami ten būkite ypač atidūs.

Žygiui reikalinga

Patogi avalynė ir rūbai

Žinoti kaip naudotis žemėlapiu

KAIP KELIAUTI?

Trasa pirmiausia skirta žygiuoti pėsčiomis, tačiau tinkama ir bėgimui. Tiesa, dalis trasos eina asfalto ar betono danga (ypač Šilainių ir Aleksoto atkarpose – žiūrėkite žemiau), tad jei vengiate kieto pagrindo – turėkite tai omenyje. Be to, bėgant gali būti sunkiau orientuotis atkarpoje palei Kauno marias, kuri vietomis veda vos pastebimais takeliais. Dviračiams ši trasa nėra skirta, nors ir galima numinti (su nedideliais pasivedimais) didelę dalį trasos, išskyrus: Veršvo slėnį Šilainių atkarpoje, palei Nerį einančią atkarpą Tarp Smerties kalno ir Ramučių, atkarpą palei Kauno marias, Jiesios draustinyje, palei Svirbės slėnio geležinkelį Aleksote ir prie Obelynės esantį Nemuno šlaitą Kamšos draustinyje. Visur kitur problemų neturėtų kilti.

ATKARPOS

Trasoje Aplink Kauną iš viso yra 8 atkarpos, kurių bendras ilgis – daugiau nei 93 km. Atkarpos labai skirtingos – vienos eina daugiausia miško takeliais, kitos – per urbanizuotas teritorijas.

Senasis Lampėdžių paplūdimys – Nemuno ir Nevėžio santaka – Žemutiniai Kaniūkai – Romainių miškas (16,3 km)

Vidutiniškai sunki

Prasideda ties Senuoju Lampėdžių paplūdimiu, per Lampėdžių miško parką veda Nemuno užliejamomis pievomis iki Nemuno-Nevėžio santakos. Toliau trasa kyla nuo Žemutinių Kaniūkų, palei nedidelį upelį, kurio krante yra Kaniūkų šaltinis, ir pasiekia Romainių mišką, kuriame auga senolės pušys su ąžuolais. Tada trasa eina per nebaigtą Romainių fortą, ir užsuka ant Veršvų piliakalnio, nuo kurio atsiveria puikus vaizdas į Nemuno slėnį.

Pradžios koordinatės: 54.910175, 23.830044

Pabaigos koordinatės: 54.921250, 23.847325

Veršvo slėnis – Šilainiai – Panerys – Kleboniškio miškas (8,5 km)

Lengva

Trasa prasideda ties Romainių kapinėmis ir leidžiasi į gilų Veršvo slėnį, toliau eina palei šį upelį ir pakyla į Šilainius. Tuomet maršrutas kerta Šilainius ir veda prie Šilainių 1-osios panoramos, nuo kurios atsiveria vaizdas į Neries slėnį. Nusileidus laiptais, trasa eina iki Kleboniškio tilto, kurį perėjus, patenkama į Kleboniškio miško parką. Tai labiausiai urbanizuota atkarpa, tačiau ir viena lengviausių – išskyrus Veršvo slėnį, nereikia net specialios avalynės ar fizinio pasiruošimo.

Pradžios koordinatės: 54.921250, 23.847325

Pabaigos koordinatės: 54.937411, 23.924167

Kleboniškio miškas – Smerties kalnas – Ramučiai (9 km)

Lengva

Prasideda stovėjimo aikštelėje Kleboniškio miško pakraštyje, toliau eina palei Žiobrikio upelį, kurio pakrantėje yra šaltinis. Toliau trasa vingiuoja link Smerties kalno virš Neries upės. Nuo jo atsiveria puiki panorama. Kleboniškio miške yra daugybė takų takelių, tad galima rinktis kurį tik norį. Už Smerties kalno takas per mišką, Narėpų kaimelį pasiekia Ramučių miestelį.

Pradžios koordinatės: 54.937411, 23.924167

Pabaigos koordinatės: 54.953966, 24.030985

Ramučiai – Kauno LEZ – Karmėlavos miškas – Palemonas (9,5 km)

Lengva

Pradžia – Ramučiuose, šalia parduotuvės “Iki”, toliau eina per miestelį, pasuka kairėn link užtvankos, kol išlenda į Kauno LEZ. Trasa praeina palei “Continental” ir “Hollister”, ir prieš pat Sergeičikų kaimą, pasuka kairėn link Karmėlavos miško. Toliau eina šiuo mišku – tai atokiausiai nuo Kauno centro esanti visos trasos vieta. Išnėrus iš miško, pasiekiate Neveronių kapines ir praėjus po Kaunas-Vilnius magistrale, atsiduriate Palemone, visai netoli Kauno marių.

Pradžios koordinatės: 54.953966, 24.030985

Pabaigos koordinatės: 54.917295, 24.083725

Palemonas – Lakštingalų slėnis – Jachtklubas – Pažaislis (9,5 km)

Sunki

Trasos pradžia – stovėjimo aikštelėje Palemone, netoli Kauno marių ir greitkelio į Vilnių.  Takelis veda šalia marių, kol pasiekia Lakštingalų slėnį. Už jo toliau trasa veda miškais iki Vieškūnų piliakalnio, už kurio pakyla į Marių gatvė. Šia gatve einama iki kairėje pusėje esančių laiptų, kuriais nusileidžiama arčiau marių. Tuomet takas veda miškais palei marias, iki pat įlankos su paplūdimiu, prieš Jachtklubą. Toliau – iki geležinkelio per Pažaislio šilą, ratu apsukamas Pažaislio vienuolynas. Atkarpa baigiasi stovėjimo aikštelėje šalia marių paplūdimio. Ši atkarpa vietomis veda vos pastebimu takeliu, tad geriausia laikytis kuo arčiau Kauno marių. Dėl nelygaus reljefo tai sudėtingiausia visos trasos dalis, tad reikėtų dėvėti tinkamą žygio avalynę ir būti bent minimaliai fiziškai pasiruošus.

Pradžios koordinatės: 54.917295, 24.083725

Pabaigos koordinatės: 54.876615, 24.014975

Pažaislis – Vičiūnai – Panemunės šilas – Panemunė (11 km)

Lengva

Trasa prasideda prie Kauno marių ir veda per pačią Kauno hidroelektrinės užtvanką, kol atsiduriama Panemunės šile. Čia takas praeina per Vičiūnus, iki Trijų mergelių tilto, tuomet suka atgal į pietvakarius, palei Nemuną. Pasiekus Panemunę, trasa veda A. Smetonos alėja, vėliau takeliu palei Nemuną, iki Jiesios kraštovaizdžio draustinio.

Pradžios koordinatės: 54.876615, 24.014975

Pabaigos koordinatės: 54.855480, 23.942549

Jiesia – Seniava – Birutė – Freda – Aleksotas (11,5 km)

Vidutiniškai sunki

Prasideda Jiesios kraštovaizdžio draustinyje, miško takeliu pakylama iki vienos iš Jiesios atodangų. Toliau nusileidžiama prie Jiesios upės, einama aukštyn Sąnašos upelio slėniu, iki Seniavos kapinių, už jų sukama į dešinę – į ramų Birutės rajoną, kol pasiekiamas Botanikos sodas. Už jo trasa eina per būsimąjį Aleksoto inovacijų ir pramonės parką, toliau – Lakūnų plentu, kur  prieš pat geležinkelio pervažą sukama į dešinę ir palei geležinkelį leidžiamasi Svirbės upelio slėniu žemyn. Geležinkelio atkarpa baigiasi ties laiptais, kuriais pakilus atsiduriama Aleksote. Perėjus per Veiverių gatvę ir pasukus dešinėn, Amerikos Lietuvių gatve pasiekiama Aleksoto panorama.

Pradžios koordinatės: 54.855480, 23.942549

Pabaigos koordinatės: 54.890898, 23.886865

Aleksotas – Noreikiškės – Akademija – Obelynė – Lampėdžiai (12,6 km)

Vidutiniškai sunki

Prasideda Aleksoto panoramoje ir leidžiasi link Nemuno (galima laiptais arba funikulieriumi), toliau eina Nemuno krantine iki laiptų viršun ties Laiptų stotele. Ties šia stotele perėjus Užnemunės ir Marvelės gatves, laiptais pakylama iki Linksmadvario. Toliau trasa vingiuoja S. Dariaus ir S. Girėno gatve per Marvelės upelio slėnį, ir išlenda ties I-uoju Kauno fortu. Tada praeinamas Noreikiškių dvaras, Noreikiškių tvenkiniai, kol pasiekiama VDU Žemės ūkio akademija. Pėsčiųjų tiltu kertamas Vakarinis Kauno apvažiavimas, palei Šakių plentą einama iki žiedo, kur sukama dešinėn į Obelynės gatvę. Šios gatvės gale, dešinėje pusėje – T. Ivanausko Obelynės sodyba su parku. Praėjus parką, nusileidžiama takeliu Nemuno link, ir einama rytų pusėn link Lampėdžių tilto. Perėjus tiltą, atsiduriate Lampėdžiuose, netoli senojo paplūdimio.

Pradžios koordinatės: 54.890898, 23.886865

Pabaigos koordinatės: 54.910175, 23.830044

Visas trasos žemėlapis

Šaltinis: kaunasiloveyou.lt

Rekomenduojami VIDEO

Daugiau

Ignalinoje kuriamas naujas parkas

We love Lithuania

Trys priežastys nebeatidėlioti plaukimo baidarėmis

Juoda Balta

Gytis Stadalius

Patilčių dvaras ir parkas

Lietuva

Tomas Toleikis

„Midsummer Vilnius 2024“ atskleidžia pilną programą: festivalis puošiasi gerai žinomais vardais

Sekite turizmo, laisvalaikio ir kultūros naujienas mūsų socialiniuose tinkluose