Kelionės su vaikais Naujienos Rokiškis

0,00 (0)
Turite būti prisijungę, jei norite įvertinti.
Custom Like

Esate girdėję apie Ilzenbergo dvarą, kuris yra šiauriausiame Lietuvos krašte, prie pat Latvijos sienos? Jame atgimęs ir veikia senasis ūkis, iš sertifikuotų produktų gaminamas skaniausias maistas, vyksta įdomios degustacijos, edukacijos ir ekskursijos. O ir dvaras įspūdingo grožio. Ilgai dvejojome, ar verta taip toli vykti, ir ar tikrai bus įdomu. Bet patikėkite – Ilzenbergo dvaras su vaikais mus taip nustebino ir sužavėjo, kad grįšime čia dar ne kartą.

Jei ieškote įdomios veiklos, vietos, kur smagiai pabūti su šeima ir praleisti laiką – Ilzenbergo dvaras su vaikais yra tobula vieta.  Esame tikri, kad nepatingėję nuvykti į šį nuostabų dvarą liksite juo sužavėti ir norėsite čia grįžti dar ne kartą.

Ilzenbergo dvaras su vaikais

Ilzenbergo dvaras su vaikais mūsų šios vasaros atradimas. Čia praleidome visą dieną ir net likome nakvoti, nes buvo labai smagu ir įdomu. Tad kuo gi šis dvaras toks ypatingas ir įdomus, ką čia veikti su vaikais ir kodėl verta važiuoti iš Vilniaus beveik 3 valandas? Pabandysime viską Jums tuoj papasakoti.

Lietuvos Latvijos pasienyje esantis Ilzenbergo dvaras tai, visų pirma, daugiau nei dvaras. Tai tarsi atskiras pasaulis – istorijos, edukacijų, žaidimų, ūkininkystės ir gamtos ir renginių namai.

Ekskursijas Ilzenbergo dvare veda ir nuostabus šuo.

Ilzenbergo dvaras su vaikais

Pats dvaras ir visa jo teritorija tiesiog įspūdinga, vien pasivaikščioti čia labai gražu. O taip pat dar pasiplaukiojimas ežere. Begalė pramogų bei įdomios veiklos vaikams. O kur dar įdomus faktas, kad dvaro teritorijoje yra Lietuvos/Latvijos sienos riboženklis.

O kur dar degustacijos, koncertai, renginiai, restoranas. Toks įdomus jausmas, išėjai iš maisto degustacijos, vaikštai po parką, o čia pat auga ramunėlės, kurių arbatą ką tik gėrei. Toliau su vaikais vaikštai šalia žaidimų aikštelės, o ten auga serbentai, kurių uogienę ką tik kabinai šaukštais. Bet apie viską nuo pradžių.

Ilzenbergo dvare daugybė veiklos visai šeimai

Ilzenbergo dvaras

Ilzenbergo dvaro istorija

Istorija pasakoja, jog Rokiškio krašte, įspūdingo landšafto vietoje tarp dviejų – Ilgės ir Apvalasų – ežerų, ant kalvos viršūnės, tolimais 1515 m. baronas Berndtas fon Kerssenbrockas įkūrė Ilzenbergo dvarą. Ant kalno įkurdintam dvarui prigijo vokiškas pavadinimas Ilsen berg, reiškiantis Ilzės kalną.

Per daugiau nei 500 metų išgyvenęs daugybę pokyčių, istorinių vingių, savininkų kaitą, šis dvaras pagaliau ne tik grįžo prie savo istorinių šaknų, bet ir pakėlė visas dvaro veiklas į naują lygį.

Ilzenbergo dvaras su vaikais

Dvaro teritorijoje atstatyti ir visi istoriniai-muziejiniai akmens mūro statiniai. Ilzenbergo dvaro rūmai pasitinka prabangiai įrengtu eksterjeru ir interjeru. Investicijos į šį istorijos stebuklą išties buvo įspūdingos, kas padėjo ne tik sugrąžinti dvarui senąją šlovę, bet ir jį modernizuojant pritaikyti šiuolaikinio žmogaus poreikiams ir lūkesčiams.

Vien dvaro parkas nusipelno atskiro straipsnio – išsaugotas ir išpuoselėtas šimtametis parkas su daugiau kaip 3 km ilgio pasivaikščiojimo takais ir laukine jo gyvūnija, įrašyta į Raudonąją knygą. Čia galima mėgautis ir meniškomis parko skulptūros, jaunavedžių pamėgta Meilės sala ir į ją vedančiu tiltu.

Apie visą dvaro ir aplink esančio parko istoriją galite sužinoti labai įdomiose ekskursijose.

Jei pasakysite mums, kad ekskursijos Jūsų nedomina ir vaikams bus neįdomu – patikėkite, tikrai įdomu. Mes su visa šeima ir Motiejumi net nepastebėjome, kad įdomiai praėjo ir laikas tiesiog praskriejo tiek dvaro parko, tiek pačio dvaro ekskursijose. Į šias ekskursijas galite užsirašyti atvykę į parką. Jas veda nuostabi gidė, kuri be galo įdomiai pasakoja ir tiesiog įtraukia kiekvieną į nuostabų savo pasakojimą. Tad laikas tikrai neprailgsta.

Išskirtinės maisto ir gėrimų degustacijos

Ilzenbergo dvaras yra vienintelis dvaras Baltijos šalyse bei vienas iš nedaugelio Europoje atgimęs ir ūkininkaujantis natūralios žemdirbystės principais. Dvare pagal senąsias tradicijas iš sertifikuotų žaliavų gaminami įvairūs natūralūs itin skanūs ir sveiki maisto produktai . Būtent čia yra didžiausias – net 5 hektarų – vynuogynas Lietuvoje. Labai rekomenduojame užsirašyti iš anksto į čia vykstančias maisto ir gėrimų degustacijas. Mums labai patiko. Nors jau buvome keletą produktų ragavę, o kai kuriuos ir perkame, paragavome dar daugiau ir išsirinkome savo favoritus. Beje po degustacijos maistą ir gėrimus galima nusipirkti šalia esančioje parduotuvėje.

Mes su vaikais nedalyvavome vyno degistacijoje, tačiau joje dalyvavo Motiejus seneliai. Degustacija vyksta vyno rūsiuose, tad atmosfera tiesiog išskirtinė.

Ilzenbergo dvaras su vaikais - maisto degustacija
Ilzenbergo dvaras su vaikais – maisto degustacija

Pramogos vaikams

Įspūdingo Ilzenbergo dvaro teritorijoje rasite bene įdomiausią ir įvairiausią žaidimų aikštelę visoje Lietuvoje! Jei taip, kaip ir mes mėgstate ieškoti ir atrasti smagiausias žaidimų aikšteles, tai ši būtinai atsiras jūsų sąraše!

Ilzenbergo dvaro veiklos vaikams

Žaidimų aikštelė labai moderni ir interaktyvi – čia ir žiurkėno ratas, kuriuo bėgant pradeda groti muzika, optinis ratas, kreivi veidrodžiai, labai įdomi karstyklė ir kombainas. Kaip ir kiekviename dvare yra ūkio prižiūrėtojas, taip Ilzenbergo dvare yra kombainas Jonas Briedis, budintis savo poste prie žaidimų aikštelės ir laukiantis kiekvieno lankytojo susipažinimui. Vaikai turi galimybę iš vidaus susipažinti su kombainu, pasijusti tikrais ūkininkais sėdint už jo vairo ir iš aukšto apžvelgti valdas.

Vaikams labai patiko žaidimų siena, kurioje linksmybės prasideda sukant ratą, kad būtų generuojama žmogaus energija. Tiek ekranas, tiek garsai parodo, kada Žaidimų siena įkrauta, o tada laikas pasirinkti vieną iš keturių unikalių ir smagių žaidimų!

Pramogos vaikams Ilzenbergo dvare

Šalia žaidimų aikštelės yra ir kukurūzų labirintas, itin smagi edukacinė pramoga visai šeimai. Labirinto trasa nėra lengva, bet tuo dar įdomesnė. Labirinto darbo laikas: liepos – spalio mėnesiais.

Pasiplaukiojimas ekatamaranu

Jei mėgstate vandens pramogas – Ilgio ežero prieplaukoje laukia galimybė paplaukioti naujutėliu eKatamaranu. Ekatamarane Jūsų laukia prabangus denis su staliukais ir valandos trukmės kelionė ežeru. Vaikams smagiausia dalis – kad kapitonas suteikia progą atsisėsti už eKatamarano laivo ir net užsidėti kapitono kepurę.Plaukimo trukmė – 1 val, o plaukimai vykdomi nuo birželio iki spalio.

Ilzenbergo dvaro ūkis

Ne paslaptis, jog mes labai mėgstame gyvūnų ūkius ir visus kur bekeliautume juos lankome. Tad mums labai patiko, kad gyvūnus galėjome aplankyti ir Ilzenbergo dvare.

Prie parko įėjimo ganosi Lietuvos juodgalvės avys, kurios Lietuvoje buvo išvestos XX a. viduryje, bei alpakos. Prie mažojo parko tvenkinio jaukiai įsikūrusios juodosios gulbės. Didžiajame tvenkinyje plaukioja japoniški karpiai KOI. Prie Amatų namo, šalia Grill restorano, įsikūrę ir salotų lapus kramsnoja triušiai – mūsų vaikų favoritai. Prie fermos galima pamatyti veršiukus, o paukštidėse – kalakutus.

Visas šis ūkis yra ne tik dekoratyvinis, bet ir atlieka savo tikrąją ūkinę funkciją – gamina šviežią, natūralų maistą. Kiaušiniai, pieno produktai, mėsa, o taip pat medus ir konservai bei uogienės iš šio ūkio keliauja nuolat į tolimiausius Lietuvos kampelius, kur firminėse ar partnerių parduotuvėse yra pasiekiami kiekvienam.

Mūsų rekomendacija

Mes dvare apsilankėme su visa šeima ir mums be galo patiko. Likome sužavėti viskuo – pačiu dvaru, aplinka, veiklomis, maistu. Diena mums visai neprailgo. O kadangi vakare vyko Ovidijaus Vyšniausko koncertas, nusprendėme likti ir nakvynei. Mes klausėme koncerto, vaikai žaidė aikštelėje. Gėrėjomės gamta ir mintyse planavome savo grįžimą čia. Vieta labai graži, įdomi ir tikrai išskirtinė, net ir sunku rasti palyginimui tokią gražų ir unikalų savo visuma dvarą.

Ilzenbergo dvaras

Straipsnį Ilzenbergo dvaras su vaikais paruošė „Kelionės su vaikais ®“. Kopijuoti ir naudoti be leidimo yra griežtai draudžiama.

Custom Like
author avatar
Kelionės su vaikais

Rekomenduojami VIDEO

Daugiau

Palangos kurorto muziejuje – seminarų ciklas „Juostos riša Palangos istorijos laikmečius“

Vilniaus skulptūros lydėdamos „The Roop“ į Roterdamą jau pasiruošė diskotekai

We love Lithuania

„Kuriu Vilnių“ – dar 13 naujų meno instaliacijų papuoš sostinę

Ką veikti Marijampolėje?

Ką veikti Anykščiuose su vaikais

Kelionės su vaikais

Populiariausi Lietuvoje pažintiniai takai

We love Lithuania
Sekite turizmo, laisvalaikio ir kultūros naujienas mūsų socialiniuose tinkluose